Remanent po dziesięciu miesiącach
- 31 marca 2004 r. zawiesiłem działalność gospodarczą. Od tego czasu składałem "zerowe" deklaracje VAT. Teraz zgłosiłem do urzędu jej całkowitą likwidację. Od znajomej księgowej dowiedziałem się, że muszę sporządzić tzw. remanent likwidacyjny i zapłacić VAT od samochodu ciężarowego, który był środkiem trwałym w mojej firmie, i co najgorsze, że powinienem to zrobić trzy miesiące temu. Czy to prawda? - pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.
Obowiązek zapłaty podatku od towarów będących na stanie firmy - przy zakupie których został odliczony VAT naliczony - nie jest generalnie uzależniony od tego, czy ktoś dopełnił formalności związanych z likwidacją działalności gospodarczej, ale od tego, czy dana osoba wykonuje czynności opodatkowane VAT, czy też zaprzestała ich wykonywania.
Gdy minie 10 miesięcyZgodnie z art. 96 ust. 6 ustawy o VAT podatnik ma obowiązek zgłosić zaprzestanie wykonywania czynności opodatkowanych do urzędu skarbowego (na druku VAT-Z). Zgłoszenie to jest podstawą do wykreślenia takiej osoby z rejestru podatników VAT. Rejestracja działalności gospodarczej to procedura czasochłonna i dość kosztowna. Jej likwidacja również może powodować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta