Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czarny koń polskiego show biznesu

29 maja 1995 | Kraj | JC

Rynek fonograficzny i koncertowy

Czarny koń polskiego show biznesu

Tak jak estetyka muzyki disco polo wywołuje w fachowej prasie muzycznej ironiczne i pełne politowania komentarze, tak rynek fonograficzny oraz finanse związane zdisco polo owiane są tajemnicą i towarzyszą im mity o milionowych nakładach sprzedanych kaset, a także rozwiniętej w tej części fonograficznego rynku "szarej strefie ekonomicznej".

Trudno jednak ustalić, ile w tym prawdy. Wydawcy w obawie przed konkurencją ukrywają tajemnice handlowe firmy, co być może nie pomaga im w rozwianiu zarzutów o przestępstwach podatkowych, ale też nie może stanowić argumentów, o tym, że w ogóle dochodzi do przestępstw.

Fanatyczny początek

Pierwszą firmę fonograficzną z prawdziwego zdarzenia zajmującą się disco polo założył 5 lat temu Sławomir Skręta z podwarszawskich Reguł. "Blue Star" istnieje do dziś i w jego "muzycznej stajni" znajduje się uważany za najpopularniejszy obecnie w Polsce zespół tego gatunku Bayer Full oraz Toy Boys, Fanatic, Va banque, Model MT, Atlantis. A także pochodząca z warszawskiego Bródna korpulentna wokalistka Shazza, która dzięki ciemnym włosom i image'u"egipskiej księżniczki" zdobyła sobie miano pierwszej damy disco polo.

-- Byłem hurtownikiem kaset i o tym, że założyłem firmę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 491

Spis treści
Zamów abonament