Trzeba zmieniać firmę
Aby szkolenie było skuteczne
Trzeba zmieniać firmę
Po okresie głębokiego kryzysu w latach osiemdziesiątych niemal wszystkie firmy zachodnie odziedziczyły przekonanie, że ciągłe szkolenie pracowników jest niezbędnym warunkiem nie tylko odnoszenia sukcesów, ale nawet utrzymania się na rynku. Na różnego rodzaju kursy większość z nich przeznacza przeciętnie równowartość 6--7 proc. pensji swoich pracowników. Mimo to zarówno w opinii kierownictwa firm, jak i samych pracowników, większość kursów nie tylko nie odbija się dodatnie na wynikach finansowych przedsiębiorstw, lecz wręcz jest zwykłą stratą czasu -- twierdzą specjaliści z francuskiej agencji doradczej Bossard.
Programy szkoleniowe są jedną z najtrudniejszych decyzji inwestycyjnych, jakie musi podjąć kierownictwo przedsiębiorstwa. Nawet jeśli kurs doskonale odpowiada potrzebom firmy i jest efektywny, bardzo trudno wyliczyć, w jakim stopniu wyłożone na niego pieniądze uda się odzyskać. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta