Promocja to nie reklama
Skoro tak, wydatków na takie działania nie dotyczą ograniczenia w zaliczaniu w koszty uzyskania przychodów z działalności gospodarczej odnoszące się reklamy. Potwierdził to Naczelny Sądu Administracyjny w wyroku z 13 lutego 2003 r. (I SA/Łd 929/01).
Uzasadnione i udokumentowaneSprawa jest dla firm ważna, bo wydatki na reprezentację i reklamę prowadzoną w sposób niepubliczny (inaczej niż na publiczną) uznawane są za koszt uzyskania przychodów tylko do pewnego limitu. Według bowiem art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na reprezentację i reklamę w części przekraczającej 0,25 proc. przychodu danego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta