Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promocja to nie reklama

11 sierpnia 2005 | Dobra firma | IL

BEZ OGRANICZEŃ W ZALICZANIU W KOSZTY Promocja to nie reklama Za reklamę nie mogą być uznane takie działania, które co prawda zachęcają do zakupu określonego towaru, ale nie polegają na rozpowszechnianiu informacji o nim. Jest to promocja.

Skoro tak, wydatków na takie działania nie dotyczą ograniczenia w zaliczaniu w koszty uzyskania przychodów z działalności gospodarczej odnoszące się reklamy. Potwierdził to Naczelny Sądu Administracyjny w wyroku z 13 lutego 2003 r. (I SA/Łd 929/01).

Uzasadnione i udokumentowane

Sprawa jest dla firm ważna, bo wydatki na reprezentację i reklamę prowadzoną w sposób niepubliczny (inaczej niż na publiczną) uznawane są za koszt uzyskania przychodów tylko do pewnego limitu. Według bowiem art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na reprezentację i reklamę w części przekraczającej 0,25 proc. przychodu danego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3608

Spis treści
Zamów abonament