Coraz więcej pieniędzy z reklam
Po udanym 2004 r., gdy wpływy reklamowe mediów zwiększyły się o ponad 12 proc., także w tym roku stacje radiowe i telewizyjne korzystają ze wzrostu wydatków reklamodawców. Mimo rosnących przychodów, reklama jest wciąż głównym ich źródłem. Według wstępnych danych firmy CR Media Consulting, w I półroczu wpływy reklamowe netto (po odjęciu rabatów) telewizji wyniosły 1,39 mld zł i były o 12,4 proc. większe niż rok wcześniej, zaś w radiu wyniosły 211,9 mln zł., o ponad 11 proc. więcej.
Na podstawie ubiegłorocznych danych można określić roczną wartość polskiego rynku radia i telewizji na ponad 3 mld złotych, dodając ok. 10 proc. na pozostałe przychody, na przykład ze sprzedaży płyt, konkursów SMS i audiotele, opłat operatorów kablowych za kanały tematyczne.
Telewizyjny magnesStruktura wydatków reklamowych, z których ponad połowa trafia do telewizji, raczej nieprędko się zmieni. Według prognoz CR Media w tym roku stacje telewizyjne mogą liczyć na niespełna 10-proc. wzrost...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta