Podatek dochodowy od ekskluzywnych prezentów
Firma chce przekazać swoim kontrahentom ekskluzywne prezenty świąteczne. Ma się to odbyć w ramach spotkań promocyjnych. Czy można uznać taki wydatek za koszt reklamy publicznej?
Nie. Przekazywanie ekskluzywnych prezentów lub upominków powinno być traktowane jako koszty reprezentacji podatnika prowadzonej w sposób niepubliczny, a nie koszt reklamy. Wydatki takie nie są bowiem bezpośrednio powiązane z reklamą produktu, którego dotyczy spotkanie promocyjne, lecz stanowią formę prezentacji podatnika przed konkretnymi osobami lub podmiotami gospodarczymi.
UPOMINKI WRĘCZANE PRACOWNIKOMCzy upominki i prezenty przekazywane pracownikom firmy mogą być traktowane jako upominki reprezentacyjne?
Nie. Działania z zakresu reprezentacji i reklamy zawsze muszą być skierowane na zewnątrz firmy. Upominki dla pracowników mają więc, co do zasady, charakter...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta