Żółwie tempo autostrad
Po 1989 roku najwięcej autostrad zbudowano za czasów ministra Marka Pola. Dzięki niemu powstało około jednej czwartej tych dróg, czyli 155 kilometrów. Był on jednocześnie najgłośniej krytykowanym ministrem i najbardziej wyśmiewanym za pomysł wprowadzenia winiet. Niewiele mniej, bo 130 km autostrad, zawdzięczamy Tadeuszowi Syryjczykowi, choć urzędował on o ponad rok krócej od Marka Pola. Wziąwszy to pod uwagę, właśnie Syryjczyka należałoby uznać za najskuteczniejszego ministra od dróg.
Gdyby natomiast wziąć pod uwagę wydane koncesje, największe osiągnięcia miał Bogusław Liberadzki. Na jego niekorzyść przemawia natomiast fakt, że budowa koncesjonowanych odcinków zaczęła się kilka lat później. Za jego czasów powstał też pierwszy kompleksowy program budowy autostrad.
MrzonkiW III...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta