Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ostatni lot generała

24 marca 2006 | Publicystyka, Opinie | JM
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PILOT Ostatni lot generała Był pierwszym Polakiem, który pilotował F-16, wielką nadzieją polskich skrzydeł. Przepowiadano, że jako szef naszych eskadr doprowadzi je do stanu świetności. Pięć dni po odebraniu nominacji generalskiej zginął lecąc awionetką Po tragicznej śmierci Jacka Bartoszcze odżył postulat zakazania generałom pilotowania samolotów przez jakiś czas po nominacji (c) PAP Jako szef Wojsk Lotniczych rozpoczął wiele zmian w siłach powietrznych (c) ADAM JAGIELAK Pilot został pochowany 24 sierpnia 2005 roku w swojej rodzinnej miejscowości - Babinie na Lubelszczyźnie (c) WOJTEK PACEWICZ/DZIENNIK WSCHODNI Katastrofę, jak ustaliła teraz komisja, spowodował błąd w pilotażu. Ale kto pilotował, generał czy „Charly”, ustalić się już nie dało (c) REPORTER

44-letni Jacek Bartoszcze do ostatniego lotu wystartował w sierpniu zeszłego roku. Pułkownik Mirosław Tomaszewski pamięta, że gdy dowiedział się o tragicznym wypadku, dopadła go taka myśl: ginie generał z najwyższego szczebla dowodzenia, coś może się za tym kryć. Któryś z kolegów lotników postawił nawet taką przesadną tezę: gdyby wróg zamierzał uderzyć w nasze lotnictwo, przesiadające się właśnie na samoloty F-16, to trafiłby wyjątkowo celnie. Wszyscy więc czekali na potwierdzenie przez komisję wypadków lotniczych, że za śmiercią generała Bartoszcze stał ślepy los.

Zapalił światło w tunelu

- Jacka Bartoszcze w naszym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3797

Spis treści

Ekonomia

40 dni na uniknięcie fiaska
Airbus kupi polskie wynalazki
Azjaci zainteresowani polskim długiem
BPH nie pobił rekordu EuroBanku
Bankomat w kasie
Biednieją rolnicy w Unii
Borg wykupi akcje
Byle nie biała flaga
Będzie mniej pociągów
Cena może być ograniczona
Cesky Telecom ukarany
Chwilowe umocnienie
Coraz bliżej zysków
Cytat dnia
Cywilizacja za polską ladą
Do sądu za betoniarzy
Dobra oferta w Emiratach
Dobre wyniki dzięki whisky
Dwa miesiące do startu
Firmy krytykują program
Inwestor lub kredyt dla Cezara
Inwestorzy zmienili nastawienie
Inwestycje na Ukrainie
Kazachskie obligacje w złotych
Komentarz giełdowy
Kontrakt Transsystemu na Ukrainie
Kontrola przetargu na transportery
Kupujemy coraz chętniej
Licho nie śpi
Lufthansa coraz zyskowniejsza
Małym sklepom będzie łatwiej
Mieć pomysł i wykazać odwagę
Mocny złoty mocno szkodzi
Najwięcej w usługach i na budowach
Nasza propozycja zgasła
Niska inflacja bazowa
Nowe kraje członkowskie ciągną starą Europę
PGNiG do kontroli
Po pieniądze do sklepu
Ponad 450 mln zł dywidendy
Prognoza i notowania w górę
Program socjalny w GM i Delphi
Protektor: umowa z wojskiem
Przez Cypr na Ukrainę
Ryż z USA do Korei
SZEFA LOT POZNAMY ZA TYDZIEŃ
Serwis F-16 w Bydgoszczy
Spore zyski w OFE
Sprzedaż ryzyka
Spółki giełdowe
Szczyt pod napięciem
Tańsi emeryci British Airways
Tradycja i jakość skuszą klientów
Udziałowcy nie uzgodnili wspólnego kandydata
Umowa o kompensacji UE - USA
Utrata przychodów, klientów i reputacji
W pogoni za informatyczną czołówką Europy
Wiosenny powiew optymizmu
Wydarzenia dnia
Wzrost przy niskich obrotach
Wólczanka i Vistula rozmawiają o fuzji
Zapasy maleją, ceny rosną
Zaprojektowali i przypilnują wykonania
Zmiany w KUKE
ŁATWIEJSZA KOMERCJALIZACJA
Zamów abonament