Sposób na uciążliwe siedzenie
Aż o 40 proc. może spaść wydajność pracowników, kiedy mają źle zorganizowane stanowiska pracy. Wystarczy niewygodne krzesło, złe oświetlenie, hałas urządzeń biurowych i rozmowy kolegów.
- Praca biurowa nie jest szkodliwa, ale może być uciążliwa. Aby tak nie było, pracodawca powinien zapewnić pracownikowi ergonomiczne, czyli dostosowane do fizjologii człowieka, stanowisko pracy - mówi dr Agnieszka Filipek, lekarz medycyny pracy z Centrum Medycznego LIM.
Dbaj o siebiePrawidłowa organizacja i wyposażenie stanowiska pracy to obowiązek kodeksowy pracodawcy, który wynika z rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z grudnia 1998 roku.
- Tymczasem pracodawcy biorą pod uwagę przede wszystkim koszty, jakie muszą ponieść, kupując sprzęt biurowy. Nie zdają sobie sprawy z tego, jak warunki pracy przekładają się na wydajność i motywację pracowników. Kosztami złej organizacji pracy są dolegliwości zmniejszające komfort ogólny, choroby i zwolnienia lekarskie - twierdzi dr Tomasz Tokarski z Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego.
Ale i pracownicy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta