Koszty promocji i amortyzacja
> Sprzedajemy sprzęt wędkarski. Rozpoczynamy promocję naszych wyrobów - do każdej zakupionej sztuki określonego (droższego) towaru lub do zamówienia powyżej określonej kwoty będziemy dawać nabywcy nagrodę w postaci określonych, drobniejszych towarów. Czy koszty zakupu wydawanych nagród będą w całości kosztem uzyskania przychodów, czy może jest to reklama niepubliczna?
Taką sprzedaż należy uznać za sprzedaż premiową. Nie jest ona tożsama z reklamą towarów. Reklama zachęca potencjalnego nabywcę do zakupu prezentowanych produktów, stąd poprzedza zazwyczaj zawarcie transakcji. Natomiast wydawanie nagród w ramach sprzedaży premiowej następuje po transakcji zakupu bądź w tym samym czasie co zakup. Nagrodę otrzymuje każdy, kto spełni warunki promocji, np. kupi określony towar. Tymczasem upominki w ramach działań reklamowych są zazwyczaj wydawane losowo i bez względu na to, czy obdarowani kupią reklamowane towary.
Stąd wydatki na zakup nagrody należy w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Mają one bezpośredni związek z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta