Konieczna rezerwa na przyszłe koszty
- W grudniu ubiegłego roku odbyło się nadzwyczajne walne zgromadzenie udziałowców naszej spółki, na którym zapadła decyzja o przyjęciu planu restrukturyzacji firmy. W ciągu kilku miesięcy zlikwidowany ma być wydział transportu. Środki trwałe (budynki i samochody) zostaną sprzedane, a pracownicy otrzymają wypowiedzenia (zwolnienie grupowe). Wydział transportu pracował na wewnętrzne potrzeby spółki, ale też świadczył usługi transportowe na zewnątrz. Nasz główny księgowy sugeruje, że w związku z tym powinno się utworzyć w księgach 2005 r. pewne rezerwy, które wpłyną na wynik finansowy (w naszym przypadku powiększą stratę). Zarząd spółki ma jednak wątpliwości, gdyż restrukturyzacja odbędzie się w roku bieżącym (tj. 2006). Bilans za 2005 r. jeszcze nie został zatwierdzony. Czy stanowisko naszego księgowego jest słuszne? Jakie ewentualnie dane powinny być zaprezentowane w sprawozdaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta