Czy papież Benedykt XVI ubiera się u Prady?
Dystrybutorzy modlą się, by zauważono, że papież używa produktów ich marek. Żadna gwiazda filmowa nie zapewni takiej reklamy. Benedykt XVI zdobywa więc nowych wyznawców: speców od marketingu, poszukujących nie tyle błogosławieństwa, ile papieskiego "product placement".
Kiedy w zeszłym roku wybrano nowego papieża, od razu zauważono, że nosi okulary przeciwsłoneczne Serengeti i buty firmy Geox. Benedykt XVI ma także specjalnie grawerowanego iPoda marki Apple, a ostatnio spore poruszenie wywołała para eleganckich czerwonych mokasynów, które być może pochodzą od Prady.
Duża ilość designerskich metek furkoczących wokół nowego papieża to jedna z konsekwencji zeszłorocznej, długo oczekiwanej zmiany papieskiego wizerunku. Dla świata marketingu zmiana u steru Stolicy Apostolskiej to bezprecedensowa szansa, ale też pewien problem moralny: jak daleko można się posunąć w wykorzystywaniu religii do celów marketingowych?
Ma być taktowniePoprzednik Benedykta XVI, świadomie kreujący swój wizerunek medialny Jan Paweł II, był jedną z najczęściej fotografowanych osób publicznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta