Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wymagania producentów w górę, a marże dilerów w dół

08 maja 2006 | Ekonomia | a.mac
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

MOTORYZACJA Wymagania producentów w górę, a marże dilerów w dół Obowiązująca od czterech lat unijna dyrektywa, ułatwiająca konkurencję między salonami samochodowymi, nie spełniła oczekiwań. Ceny nie spadły tak, jak się spodziewano. Koncerny natomiast podniosły dilerom standardy przy sprzedaży samochodów Polska ma najnowocześniejszą sieć sprzedaży samochodów, która jednak nie może na siebie zarobić (c) WOJKTEK JAKUBOWSKI / KFP

Nowe przepisy dają prawo do handlowania w salonach więcej niż jedną marką samochodów. Dzięki temu ceny miały spaść nawet o kilka - kilkanaście procent. Koncerny odpowiedziały natychmiast podniesieniem wymagań wobec firm, które chciały w swoich salonach prowadzić sprzedaż różnych marek.

Drogie zmieniają statystykę

Ankietę oceniającą skutki uwolnienia konkurencji w handlu samochodami przeprowadziła firma Booz Allen Hamilton wśród 600 sprzedawców aut z Niemiec i Austrii. Połowa dilerów z tych krajów przyznała, że wbrew...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3832

Spis treści
Zamów abonament