Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Każdy chce mieć nowy ciuch

12 sierpnia 2006 | Ekonomia | AS AB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PRZEMYSŁ LEKKI Rośnie sprzedaż i przybywa nowych sklepów Każdy chce mieć nowy ciuch Polacy coraz częściej kupują ubrania i bardziej interesują się modą - twierdzi firma badawcza GfK Polonia. Z lepszej koniunktury cieszą się rodzime spółki odzieżowe (c) WOJCIECH GRZĘDZIŃSKI

- Oceniamy, że rynek odzieży w Polsce rośnie szybciej niż PKB, czyli w granicach 10 proc. Nasze przychody idą w górę w jeszcze szybszym tempie - cieszy się Grzegorz Koterwa z zarządu krakowskiego Artmana. Jego firma rozwija sieć sklepów odzieżowych House w Polsce i za granicą. Przychody w kraju były w pierwszym półroczu tego roku o połowę wyższe niż w podobnym okresie 2005 r.

Poprawę koniunktury na polskim rynku mody potwierdzają wyniki ostatnich badań GfK Polonia. W tym roku już 44 proc. ankietowanych Polaków (jedna czwarta więcej niż przed rokiem) zapowiadało, że w najbliższych miesiącach kupi coś do ubrania. Częściej też deklarowali, że zrobili takie zakupy w ostatnich czterech tygodniach.

Cenny młody klient

- Obserwujemy z roku na rok, że Polacy stają się coraz bardziej atrakcyjną grupą odbiorców dla producentów odzieży - mówi Łukasz Markiewicz z GfK Polonia, autor raportu "Moda w Polsce 2006". Jego zdaniem firmom...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3914

Spis treści
Zamów abonament