Dobra opinia o alkoholu pomoże polskim markom
- Brak marki o zasięgu globalnym to wielka słabość Polski. Tym bardziej że mają je kraje, które weszły z nami do Unii Europejskiej - uważa Mirosław A. Boruc, prezes Instytutu Marki Polskiej. Węgry mogą pochwalić się Tokajem i Pick Salami, Czesi Skodą i porcelaną Bohemia, Chorwaci przyprawami Vegeta, Słowenia sprzętem gospodarstwa domowego Gorenje i nartami Elan, a Estonia kijami hokejowymi MaxxHockey.
Nasza wódka rusza w światTymczasem szansę na podbicie świata ma polska wódka, już od dawna znana w wielu krajach. - Moda na nią jest coraz większa, szczególnie w Stanach Zjednoczonych - mówi "Rz" Waldemar Rudnik, prezes Krajowej Rady Przetwórstwa Spirytusu.
Mocną pozycję za granicą ma poznańska Wyborowa. Ostatnio święci triumfy w Chinach, gdzie zajmuje trzecie miejsce na rynku z 12,5 proc. udziałów w sprzedaży....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta