Pełny limit odliczenia tylko dla kampanii publiczej
Kontrowersje budzi w szczególności klasyfikacja wydatków, czyli zaliczanie ich do kosztów reprezentacji lub reklamy, oraz kwalifikacja reklamy jako publicznej lub niepublicznej. Zdarzają się również sytuacje, w których organy podatkowe próbują zaliczyć do kosztów reprezentacji lub reklamy wydatki, które ze swej istoty stanowią koszty marketingowe czy wręcz koszty sprzedaży towarów i produktów.
Jaka to reklamaPowodem wątpliwości i sporów jest fakt, iż jedynie koszty sprzedaży, marketingu i reklamy prowadzonej w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w pełnej wysokości. Z kolei koszty reprezentacji i reklamy tzw. niepublicznej nie stanowią kosztów uzyskania przychodów w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów.
O sposobie obliczania wspomnianego limitu Ministerstwo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta