Wydajemy miliardy w sklepach dyskontowych
Dyskonty to sklepy, w których priorytetem jest niska cena kosztem warunków sprzedaży i obsługi klienta. Większość produktów sprzedawanych jest pod markami prowadzących je sieci handlowych.
Według firmy badawczej Gfk Polonia już dla 23 proc. Polaków są głównym miejscem codziennych zakupów żywności. Nic dziwnego, że mają już 11-proc. udział w przychodach polskiego handlu detalicznego, które w ubiegłym roku wyniosły 135,5 mld zł. W 2004 roku było to 128 mld zł i 8 proc. udziału.
Będzie więcej sklepów- Polacy bardzo chętnie robią zakupy w sklepach dyskontowych z kilku kluczowych powodów. Po pierwsze, sklepy te są blisko ich domów, po drugie, oferują niskie ceny, po trzecie, są sklepami małymi, a tym samym można w nich zrobić zakupy szybko - wyjaśnia Agnieszka Tucholska z firmy badawczej AC Nielsen. Według jej danych w Polsce działa już 1566 dyskontów spożywczych.
To jednak i tak niewiele w porównaniu z prognozami, które przewidują, że do 2010 r. ich liczba wzrośnie do 2500. Wraz z liczbą sklepów będzie też rósł ich udział w polskim handlu. - Rynek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta