Kiedy wydatki marketingowe odliczy przedsiębiorca
Co do zasady szeroko rozumiane wydatki marketingowe (badanie rynku, prowadzenie akcji reklamowych, inne wydatki zmierzające do pozyskania klientów, itp.) uznawane są za koszty uzyskania przychodów, jeśli oczywiście spełniają przesłanki z art. 15 ust. 1 updp, tj. można wykazać ich bezpośredni bądź pośredni związek z przychodami osiągniętymi bądź potencjalnymi przychodami, które w normalnych warunkach mogły zostać osiągnięte w wyniku poniesionych wydatków, a nie zostały osiągnięte z powodów obiektywnych. Wiele wydatków na usługi marketingowe dotyczy usług niematerialnych, np. analizy, badań określonych rynków. W takich wypadkach podatnik powinien pamiętać o przechowywaniu dokumentacji świadczącej o tym, że dana usługa rzeczywiście została wykonana. W szczególności należy o tym pamiętać, gdy usługobiorcą jest firma powiązana z podatnikiem w rozumieniu art. 11 updp.
Dowodami, o których mowa, mogą być np. umowa o świadczenie usług oraz pisemne raporty, notatki ze spotkań, rozmów telefonicznych itp. Jest to bardzo ważne, ponieważ w razie kontroli organów podatkowych lub skarbowych okazanie wyłącznie faktury, na podstawie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta