Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Narodowy przewoźnik traci rynek

27 października 2006 | Ekonomia
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

LOT ma kłopoty z konkurencją ze strony tanich linii i z własnymi spółkami zależnymi, brakuje mu też wizji rozwoju Narodowy przewoźnik traci rynek Największym przekleństwem LOT jest traktowanie firmy jako politycznego łupu. Przy każdej decyzji trzeba uważać, by nie naruszyć polityczno-biznesowo-towarzyskich relacji

Choć w 2005 roku liczba pasażerów odprawianych w portach lotniczych wzrosła o 30 proc., w LOT przyrost sięgnął zaledwie 1,7 proc., a udział tej firmy w krajowym rynku lotniczym zmalał do nieco ponad 33 proc. Według prognoz w 2030 r. samolotami będzie w Polsce podróżować ponad 60 mln osób, ale nasz narodowy przewoźnik - jeśli nie oprzytomnieje - właściwie wcale nie będzie z tego wzrostu korzystać.

Ostra konkurencja narodowych przewoźników z tanimi liniami występuje także w innych krajach europejskich, tam jednak przed wprowadzeniem zasady otwartego nieba rządy zasiliły tych pierwszych kwotą 15 mld dolarów. LOT wprawdzie za czasów rządu Jerzego Buzka dostał pakiet akcji m.in. Pekao SA, ale mimo to do walki o pasażerów był pod względem kapitałowym przygotowany znacznie słabiej niż jego zachodni odpowiednicy.

Odwołanie w grudniu 2005 roku poprzedniego prezesa LOT, skonfliktowanego z całym otoczeniem, rozpoczęło ponadpółroczne bezkrólewie w firmie. W tym czasie kilkakrotnie unieważniano konkursy na obsadę zarządu. Dziś firma pozbawiona jest...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3978

Spis treści

Ekonomia

"Liberation": do zwolnienia jedna trzecia
"The Boston Globe" może zmienić właściciela
13,5 zł za papier Multimediów
ABB podwaja wynik
Aero Vodochody do prywatyzacji
Benzyna nieco tańsza
Biura podróży mają kłopot z czarterami
Centrum Carlsberga w Poznaniu
Co przygotowuje Unia Europejska
Cytat dnia
Czy amerykański Wal-Mart połknie polską Żabkę
Dobre nastroje na rynku
ENDESA CHCE KUPIĆ POLSKIE ELEKTROWNIE
Ekspansja Śnieżki
Emisja akcji w Fortisie
Fiat: auta dochodowe
GSK: lepiej od oczekiwań
Gospodarka w kraju i na świecie
Hinduski olbrzym na globalnej scenie
Imponujący debiut chińskiego banku
JASTRZĘBIE WYPOWIEDZI URSZULI GRZELOŃSKIEJ
Kadry
Kiedy stal drożeje, zyski rosną
Kolejny rekord Dow Jones
Komentarz giełdowy
Konieczne zmiany w prawie
Mieszko rozwija się dzięki nowościom
Miliardy dolarów z gier
Na notowania spółki wpłynął Prokom
Największy sklep Decathlon w Polsce
Narodowy przewoźnik traci rynek
Nowela ustawy co roku
Obligacje w górę
Optymistyczne prognozy
Optymistyczne prognozy AIG
Orlen nie zrezygnuje z Możejek
Pernod Ricard: potwierdzona prognoza
Polscy pracodawcy walczą o pracowników, bo ci wyjechali na Zachód
Porty szybsze od Brukseli
Przybywa klientów
Ratunek dla Optimusa
Rekordowa sprzedaż Citroena
Rosną zyski Monnari
SKOK zarobiły dużo mniej
Siostry Simple - moda i sukces
Sony: gorzej z powodu baterii
Spojrzenie z boku na inflację
Sprzedaż rośnie dzięki PZU
Szansa na niższą akcyzę na auta
Tanie latanie z Modlina
Transport dymi coraz więcej
Urzędnicy do wymiany?
Walka na oświadczenia
Wkrótce jedna komórka na jednego Polaka
Wydarzenia dnia
Wyniki Lufthansy
Zarząd nie musi martwić się o koszty
Zatrudnianie cudzoziemców powinno być łatwiejsze
Znów rekordy na giełdzie
Zwyżki dzięki Polsce
Zamów abonament