Niewykorzystana koniunktura
Rosną kolejowe przewozy kontenerów. Spedcont, który obsługuje gdyński port, przewiózł w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku 99 777 TEU (standardowych kontenerów 20-stopowych) - w analogicznym okresie roku ubiegłego 39 tys. Także Polzug, wożący kontenery głównie z Niemiec (porty Hamburg i Bremerhaven), zanotował spory wzrost przewozów. W pierwszych ośmiu miesiącach wyniosły one 70 234 TEU i przekroczą do końca roku 100 tys. TEU - wobec 75 043 TEU, które przewiózł w 2005 roku. Polzug od pięciu miesięcy wozi kontenery także z Rotterdamu. Wzrost przewozów najprawdopodobniej utrzyma się w najbliższym okresie - zarządy portów w Hamburgu, Bremerhaven i Rotterdamie zakładają, że w najbliższych latach wyniesie on 7 - 8 procent. Kolej wozi kontenery nawet do Azji. - Tworzymy całopociągowe przewozy przez Rosję do Kazachstanu i Mongolii - mówi prezes Spedcontu Wojciech Pilchowski. Kolej nie musi jednak skorzystać z tego wzrostu. Klienci coraz chętniej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta