Najważniejszy jest wzrost wartości firmy
Ambicje kierownictwa Lloyds Banku, na czele z Brianem Pitmanem, były jednak większe. Biorąc przykład z Coca-Coli, stwierdzili, że najważniejszym celem Lloyds Bank powinno być podwojenie wartości rynkowej banku w ciągu - powiedzmy - trzech lat. Było to zadanie trudne, ale nastawiając całą firmę na osiągnięcie tego jednego celu, udało się je wykonać. Rezultaty przerosły oczekiwania największych optymistów. Od 1983 do 2001 roku wartość Lloyds Banku zwiększyła się 40-krotnie - z miliarda do 40 miliardów funtów.
Czy inni mogą naśladować ten przykład - wyznaczać sobie jeden nadrzędny cel związany z wartością firmy i "ustawiać" ją tak, żeby wszystkie decyzje, na każdym szczeblu, miały to właśnie na względzie? Znaną alternatywną koncepcją jest zrównoważona karta wyników. Zakłada ona, że firma powinna sobie wyznaczyć wiele celów strategicznych i realizować je w sposób zrównoważony, bo tylko taki rozwój jest gwarancją sukcesu w długim okresie. Brian Pitman uważa natomiast, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta