Linia lotnicza musi zadbać o pasażerów
Klienci, choć zgodnie z przepisami mają wiele uprawnień, rzadko o nich wiedzą. Koczują więc bezczynnie na lotnisku bez żadnej informacji i pomocy ze strony przewoźników. Artur Burak, rzecznik Polskich Portów Lotniczych, nie zauważył, aby na warszawskim Okęciu linie lotnicze intensywnie zajmowały się oczekującymi na odloty pasażerami. Tymczasem sprawy te reguluje obowiązujące od prawie dwóch lat rozporządzenie261/2004/WE. Dotyczy ono pasażerów odlatujących z lotnisk położonych na terenie Unii Europejskiej albo tutaj lądujących. Ma więc zastosowanie do wszystkich pasażerów korzystających z polskich lotnisk, bo przepisy obejmują wszystkie linie - również tzw. tanie.
W razie odwołania lub opóźnienia lotu obowiązkiem przewoźnika jest zapewnienie pasażerom opieki socjalnej. Nie może ich pozostawić na lotnisku samym sobie, powinien dostarczyć posiłki i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta