Budowy opóźnione o dwa lata
Mimo dwóch lat przygotowań wciąż nie ruszył unijny program dofinansowania inwestycji. Jeżeli do końca roku Ministerstwo Transportu nie podpisze z przedsiębiorcami umów, przepadną unijne środki na budowę terminali przeładunkowych na granicy wschodniej, a wraz z nimi szansa na zwiększenie tranzytowych przewozów przez Polskę. Koleją transportuje się nie tylko rudę i węgiel, ale i samochody, a należący do Deutsche Bahn Railog, który średnio przewozi przez Polskę w tranzycie 50 wagonów dziennie (1,5 pociągu) dla takich klientów jak Mannesmann, Class i Gazprom, już zapowiada uruchomienie w nadchodzącym roku kolejnych przewozów tranzytowych chemii. Deutsche Bahn podaje, że w pierwszym półroczu tonaż przewozów pomiędzy Niemcami a Rosją wzrósł o 38 procent. Zwiększył się też ruch w polskich suchych portach, a towaru do przeładunku w przewozach do Rosji, jak i Ukrainy jest znacznie więcej, niż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta