Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Budowy opóźnione o dwa lata

30 listopada 2006 | Kolumna transportowa | RP
źródło: Nieznane

KOLEJE Terminale przeładunkowe na granicy wschodniej Budowy opóźnione o dwa lata Kolejowe terminale przeładunkowe na wschodniej granicy są przeciążone, ale nie ma za co budować nowych

Mimo dwóch lat przygotowań wciąż nie ruszył unijny program dofinansowania inwestycji. Jeżeli do końca roku Ministerstwo Transportu nie podpisze z przedsiębiorcami umów, przepadną unijne środki na budowę terminali przeładunkowych na granicy wschodniej, a wraz z nimi szansa na zwiększenie tranzytowych przewozów przez Polskę. Koleją transportuje się nie tylko rudę i węgiel, ale i samochody, a należący do Deutsche Bahn Railog, który średnio przewozi przez Polskę w tranzycie 50 wagonów dziennie (1,5 pociągu) dla takich klientów jak Mannesmann, Class i Gazprom, już zapowiada uruchomienie w nadchodzącym roku kolejnych przewozów tranzytowych chemii. Deutsche Bahn podaje, że w pierwszym półroczu tonaż przewozów pomiędzy Niemcami a Rosją wzrósł o 38 procent. Zwiększył się też ruch w polskich suchych portach, a towaru do przeładunku w przewozach do Rosji, jak i Ukrainy jest znacznie więcej, niż...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4005

Spis treści

Ekonomia

140 tysięcy aut z FSO w 2007 roku
Bez inwestycji zabraknie prądu
Biedronka otwiera apteki
Bruksela chce pozwać Kanadę przed WTO
Będą nowe dolary
Cytat dnia
Deficyt dużo niższy od zakładanego
Dolar stracił w Polsce, a umacniał się na świecie
Drożeją benzyna i tytoń
Embargo zachęca mięsne firmy do szukania nowych rynków
Europa zaczyna przeganiać Amerykę
Farmaceutyczny gigant tnie koszty
Giełdy
Hiszpania łamie prawo fuzji
Inwestycje hotelowe napawają giełdowych graczy optymizmem
Kredyty na litewską transakcję
Kto zgarnie miliardy w serwisach wideo
Kurs akcji najwyższy od ośmiu lat
Link4 rusza do Czech i Rosji
Listonosze wracają do pracy
Małe i średnie firmy liderami rynku
Mewa zmierza na giełdę
Mgła ustąpiła, samoloty latają
Miedź może wkrótce stanieć
Mobilna MTV
Najlepiej wydaje Małopolska
Najważniejszy jest wzrost wartości firmy
Niemcy boją się rosyjskiego kapitału
Niemcy chcą zamykać kopalnie
Niski CIT korzystny dla gospodarki
Obietnica za 9 miliardów
Od lutego Neostrada będzie bez telefonu
PZU znów z EuroCross
Pekao SA kupuje bank na Ukrainie
Podatek od gier zasili lecznictwo
Polski ren do amerykańskich rakiet i silników Rolls-Royce'a
Polskie firmy płacą za kartel gumowy
Ponad 50 tysięcy punktów WIG
Samochody ciągną eksport
Spada sprzedaż pecetów w USA
Stopy procentowe bez zmian
Słabsze samorządy mogą stracić pieniądze
TVN z TVN 24
Taniej w Gadu-Gadu
W małych miastach rośnie wielki biznes
WIG znów pobił rekord
Wielkie koncerny polubiły jeziora
Wstrzymana prywatyzacja Sbierbanku
ZKDP upomina
Zastrzyk budżetowych pieniędzy dla polskich kolei
Zbrojeniówka boi się wolnego rynku
Znika ZM SOIS, powstaje PZPM
Złoty w górę
Zamów abonament