Notebooki coraz bardziej popularne
W pierwszym półroczu 2006 r. sprzedano w Polsce niemal 900 tys. komputerów, w tym 300 tys. przenośnych. Jest to największy wzrost sprzedaży notebooków w całej Europie Środkowej (wyłączając Rumunię, gdzie sprzedaż notebooków w 2005 r. była bardzo niska).
Pierwsze przymiarki do wyników całego ubiegłego roku wskazują, że tendencja ta się utrzymała - notebooki stanowiły niemal 40 proc. sprzedanych komputerów. Podstawową przyczyną popularności komputerów przenośnych są duże, kilkudziesięcioprocentowe spadki cen w końcu 2005 r. i na początku roku 2006.
Obecnie cena taniego notebooka niewiele różni się od ceny komputera stacjonarnego. Za notebook o standardowej konfiguracji, z tak zwanej niskiej półki, nawet znanego producenta, trzeba zapłacić od 2,5 do 3 tys. zł. Spadek cen jest widoczny zresztą na wszystkich rynkach. Jak szacuje Merrill Lynch, sprzedany w 2007 roku notebook będzie kosztował średnio 1083 dolary, podczas gdy desktop osiągnie cenę 767 dol.
Interesującym według analityków zjawiskiem jest, że najczęściej kupowany jest sprzęt najtańszy lub drogi. Na przykład w firmie Action...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta