Firmy zaczynają dbać o kontakty z klientami
Wdrożenie CRM to przeniesienie wszystkich danych o klientach oraz informacji o procesach związanych z ich obsługą do mniej czy bardziej rozbudowanej bazy danych i skojarzonej z nią aplikacji informatycznej.
W 2006 roku - według danych agencji badawczej DiS - polski rynek licencji CRM był wart 97,7 mln zł. Obecnie jest on mniejszy niż rynek ERP, stanowi tylko 30 proc. jego łącznej wartości. Wzrasta jednak szybciej niż rynek systemów ERP. Przewiduje się, że stabilizację osiągnie około 2010 roku.
Rynek będzie się rozwijałDynamiczny okres rozwoju rynku CRM dopiero się rozpoczyna. Boom na rozwiązania tego typu, jak prognozuje DiS, nastąpi najprawdopodobniej pomiędzy początkiem 2008 roku a końcem roku 2009. Chociaż większą część przychodów z CRM dla producentów, dystrybutorów i firm wdrożeniowych będzie pochodziła w najbliższych latach od dużych firm. Mogą one bowiem przeznaczać na ten cel większe środki. Jednak o liczbie wdrożeń i sprzedanych licencji będą decydowały firmy średnie, a nawet małe. Produkty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta