Miliardy wydawane na zakupy w sieci
W ubiegłym roku w sklepach internetowych wydaliśmy 1,5 mld zł. Większą część tego rynku zgarnęły serwisy aukcyjne. - Oznacza to wzrost wartości handlu o 38,7 proc. w porównaniu z 2005 r. Spodziewamy się, że w tym roku sięgnie ona 6 mld zł. - mówi Marcin Szaleniec, analityk z firmy PMR Publications.
Sklepy internetowe coraz szybciej zwiększają udział w handlu detalicznym. Trudno powiedzieć, ile ich w Polsce działa. Według raportu serwisu 9sekund.pl jest ich ponad 1,5 tys. Inne źródła, m.in. serwis Sklepy24.pl, podają liczbę ponad 2 tys. Internetowy handel to nieco ponad 1 proc. całego handlu detalicznego. Zdaniem analityków z firmy Gemius, udział ten za cztery lata powinien przekroczyć 4 proc. i osiągnąć 16 mld zł. Ten potencjał zaczynają dostrzegać inwestorzy. Tydzień temu dom maklerski IDMSA kupił 22 proc. akcji sklepu internetowego Stereo.pl.
- Stereo.pl jest spółką o dużych perspektywach. Dynamika rozwoju jest porównywalna z innymi prężnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta