Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ceny jak w liniach lotniczych

13 kwietnia 2007 | Moje Podróże | AO
źródło: Nieznane

WIELKA BRYTANIA www.rail.co.uk Ceny jak w liniach lotniczych Brytyjskie pociągi lubią się spóźniać, zdarza się też, że są odwoływane

Sieć kolejowa Wielkiej Brytanii jest podzielona między 24 prywatnych przewoźników. Mimo takiej różnorodności funkcjonują tu wspólne bilety (nie musimy znać nazwy naszego przewoźnika, by kupić odpowiedni bilet) oraz wspólny system informacyjny.

Możemy przebierać wśród dużej liczby różnych rodzajów biletów. Ich ceny, trochę jak w samolotach, łączą się z przywilejami pasażerów -im droższy bilet, tym więcej możliwości. Najdroższe - Open i Day (Brytyjczycy mówią: buy anytime, travel anytime) -możemy kupić nawet dwie minuty przed odjazdem. Możemy z nimi pojechać i/lub wrócić o każdej porze dnia, dowolnym pociągiem, dowolnego przewoźnika w dniu wypisanym na bilecie lub niekiedy nawet w ciągu 30 następnych dni.

W dwie strony taniej

Tańsze bilety kupimy, jeśli pogodzimy się z pewnymi ograniczeniami. Zazwyczaj są to: pora wyjazdu lub zakup z wyprzedzeniem. Cheap Day i Saver to bilety z tej pierwszej grupy (buy anytime, travel restricted). Możemy kupić je nawet w dniu wyjazdu, ale podróż musi się odbyć poza godzinami szczytu (przeważnie po godz. 9.30 w dni robocze). Oczywiście do dni weekendowych to ograniczenie się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4130

Spis treści

Ekonomia

Aktywa Pioneera wzrosną do 30 mld zł
Avio już w PZL Kalisz
Banki agresywnie rozwijają faktoring
Boeing: oferta produkcji cystern
Chętni na Valeo
Ciężkie chwile przy dystrybutorze
Cytat dnia
Delikatna korekta
Dobre prognozy dla deficytu
Dobre wieści z Rosji
Dolar najtańszy od ponad dziesięciu lat
Dopłaty ratują dochody rolników
Emisja na przejęcia
Euroland najtańszy
GM: znów cięcia w Niemczech
Giełdy
Globalne firmy boją się utraty pracowników
Inwestorzy tracą cierpliwość
KNF zatwierdziła prospekt Radpolu
Kofola kupi Hellenę
Kosztowna Alitalia
Leopardy: remont w Łabędach
Mazars przejął dwie firmy w Europie
Mity i fakty o polskim handlu i jego zagranicznych rywalach
Mix przejmuje Marsa
Moskwa ogłasza koniec Przyjaźni
Można odejść z Ery
Najbardziej ucierpiał segment "grzanek"
Nasdaq chce przejąć OMX
Nestlé połyka Gerbera
Onet zlokalizuje w sieci firmy
PKO BP znów planuje ekspansję
Piwo ciągnie akcje w górę
Pogoń Szczecin na sprzedaż
Policyjne śmigłowce ze Świdnika
Polisy w sieci pod lupą nadzoru
Polska zdobywa Litwę
Poola, czemu nie jesteś Estończykiem
Poprawa u Fiata
Prognoza WTO
Pronox chce zarabiać w Azji
Przyzwoity debiut NTT
Próba żelaznego prezesa
PŻM: promy dostarczy SSN
Rekordowe wydatki obcokrajowców
Renty na nowych zasadach
Rosną rezerwy Chin
Rośnie sprzedaż Leny Lighting
Ryanair rzuca nowe wyzwanie
Spadek wydobycia ropy mógł być zbyt duży
Stara rada wraca
Swarzędz bliżej Pagedu
Szansa na zniesienie mięsnego embarga
Tanie rozmowy w wakacje
USA: ogromny deficyt w marcu
W Sejmie o LOT
Warszawa przyciąga debiutantów
Wielki problem pod presją czasu - emerytury z II filaru
Więcej Murdocha w TV Puls
Wojewodowie stracą prawo weta
Wrocław chce być stolicą wynalazków Europy
Za mało ropy
Zbyt mało ropy
Zamów abonament