Mity i fakty o polskim handlu i jego zagranicznych rywalach
W Polsce, na Węgrzech i w Czechach liczba super- i hipermarketów rośnie najdynamiczniej w Europie Środkowo-Wschodniej. Powodem są liberalne warunki wchodzenia na rynek i brak systemu ochrony krajowych firm handlowych przed nadmierną konkurencją.
Firma doradcza A.T. Kearney zbadała sytuację 29 krajów, w których ekspansja międzynarodowych koncernów handlowych była największa, i uznała polski rynek za w pełni nasycony pod względem inwestorów branży FMCG (tzn. dóbr szybko zbywalnych). I to już w 2002 r. Z punktu widzenia polskich firm handlowych, w zasadzie tzw. mikroprzedsiębiorstw (do dziewięciu zatrudnionych), polski rynek jeszcze przed wejściem do UE w dużym stopniu opanowali inwestorzy zagraniczni.
Z przeprowadzonych badań wynika także, że wśród zagrożeń dla lokalnego rynku przedstawiciele gmin wymieniają upadek małych firm handlowych lub poważnyspadek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta