Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Papierosy i alkohol na cenzurowanym

29 maja 2007 | Dobra firma | EU

Papierosy i alkohol na cenzurowanym Reklama wyrobów tytoniowych i alkoholu jest, z wyjątkiem piwa, zakazana. Przedsiębiorcy handlujący papierosami mogą jednak zamieszczać w sklepach informacje o takich towarach, a producenci i dystrybutorzy słabszych alkoholi - pochwalić się sponsoringiem

Za reklamę wyrobów tytoniowych i alkoholu uważa się publiczne rozpowszechnianie wizerunków marek takich wyrobów lub związanych z nimi symboli graficznych. To samo dotyczy nazw i symboli graficznych firm produkujących alkohol lub papierosy, jeśli nie różnią się od nazw i symboli takich wyrobów (np. gdy logo firmy jest takie samo jak znak graficzny na opakowaniu papierosów).

Tak więc zakaz reklamy dotyczy rozpowszechniania wyłącznie tzw. oznaczeń indywidualizujących konkretny wyrób lub firmę. Reklamą jest tylko takie rozpowszechnianie nazw, symboli itp., które służy popularyzowaniu marek alkoholu i wyrobów tytoniowych. Niedopuszczalne są takie przekazy, których celem jest zwiększenie sprzedaży tych używek. Reklamą nie jest natomiast np. publikowanie informacji dotyczących wyników finansowych producenta tytoniu lub alkoholu czy zdjęć osób pijących lub palących. Poza tym, aby można było mówić o reklamie, przekaz musi być rozpowszechniany publicznie, do nieograniczonego kręgu odbiorców (np. reklama przy drogach, w restauracjach, na powszechnie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4167

Spis treści

Ekonomia

"Le Monde": koniec snu
300 firm na polskiej giełdzie
BOŚ wreszcie podwyższył kapitał
Bezbarwny początek tygodnia
Biedronka idzie na parkiet
Budżet zyska na polskich palaczach
Cyfra Plus wychodzi z Germanosa
Cytat dnia
Ekonomista i inżynier to różne sposoby myślenia
Ford sprzeda Volvo?
Fundusze inwestycyjne
GTS odbiera abonentów TP S.A.
Geely produkuje brytyjskie taksówki
Graal ma Agro-Fish
Grali krajowi inwestorzy
HSBC: skromny początek w Algierii
Handel: pracodawcy nie chcą ograniczeń
ITI zainwestuje w ukraińską telewizję
Jan Kolimar
Jednoręki bandyta odejdzie do szarej strefy
Klin do dyskusji
Konsumenci czują się dobrze
Kto weźmie nadzór
Mazowsze liderem eksportu
Najlepiej największym
Największymi polskimi firmami rządzą inżynierowie
Nasz parkiet potrzebuje prywatyzacji jak powietrza
Niższe podatki, wyższy wzrost
Noble Bank chce zadebiutować jutro
PKP Intercity kuszą pasażerów promocjami
Państwowa branża farmaceutyczna pod lupą NIK
Pierwszy samorząd chce przejąć tory
Plan awaryjny
Poczta zanadto się spóźnia
Podwyżka w śmietnikach
Polskie solarisy płoną na Słowacji
Poprawa po zaplanowanych stratach
Pracownicy Opla walczą o podwyżki
RBC: klienci nie zawiedli
RBS nie rezygnuje z ABN Amro
RPP nie podniesie stóp
Reforma pod presją polityki
Rio Tinto szykuje się na Alcana
Rozwiązanie KDT korzystne dla producentów
Rośnie optymizm konsumentów
SAS: piąty dzień strajku
SKOK poprawiają wyniki
Sanjay Dube
Senna sesja
Seria dobrych wiadomości podbiła kurs
Spokój wolnego dnia
Stop dla złego prawa
Szybki rozwój BCC
Słowacja nie zawetuje oscypka
TNK-BP może stracić Kowyktę
TVN chce rozwijać kanał Mango 24
Tarkon-Gradi i Delko planują przejęcia
Telekomunikacja za niższymi podatkami
Tiger pokonał Red Bulla
Triada zainwestowała w telewizję
Trzech chętnych na Hellenę
Ugoda MAN-Freightliner
UniCredit zaatakuje Niemcy
Wekselberg w energetyce
Wrocław inwestuje
Zwyżka kursu miedzi w Szanghaju
mPunkt chce na giełdę
Łatwe pieniądze na przejęcia
Śledztwo w ENI
Zamów abonament