Papierosy i alkohol na cenzurowanym
Za reklamę wyrobów tytoniowych i alkoholu uważa się publiczne rozpowszechnianie wizerunków marek takich wyrobów lub związanych z nimi symboli graficznych. To samo dotyczy nazw i symboli graficznych firm produkujących alkohol lub papierosy, jeśli nie różnią się od nazw i symboli takich wyrobów (np. gdy logo firmy jest takie samo jak znak graficzny na opakowaniu papierosów).
Tak więc zakaz reklamy dotyczy rozpowszechniania wyłącznie tzw. oznaczeń indywidualizujących konkretny wyrób lub firmę. Reklamą jest tylko takie rozpowszechnianie nazw, symboli itp., które służy popularyzowaniu marek alkoholu i wyrobów tytoniowych. Niedopuszczalne są takie przekazy, których celem jest zwiększenie sprzedaży tych używek. Reklamą nie jest natomiast np. publikowanie informacji dotyczących wyników finansowych producenta tytoniu lub alkoholu czy zdjęć osób pijących lub palących. Poza tym, aby można było mówić o reklamie, przekaz musi być rozpowszechniany publicznie, do nieograniczonego kręgu odbiorców (np. reklama przy drogach, w restauracjach, na powszechnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta