Rośnie optymizm konsumentów
W minionym tygodniu wskazówka naszego barometru przesunęła się w górę o 0,3 pkt - z 1022,8 do 1023,1 pkt. Zmieniły się cztery spośród ośmiu jego składowych, z których dwie wpływały na wzrost wartości barometru, a pozostałe dwie wzrost ten łagodziły.
W największym stopniu na zmianę wskazania wpłynął rosnący wskaźnik optymizmu konsumentów, który zwiększył wartość barometru aż o 0,55 pkt. Kolejne 0,10 pkt dodał naszemu wskaźnikowi wzrost giełdowego wskaźnika WIG20. Ten rajd w górę został jednak zahamowany drożejącą w ubiegłym tygodniu benzyną - barometr stracił z tego powodu 0,33 pkt - oraz malejącym indeksem wskaźnika koniunktury bieżącej w Niemczech. W rezultacie wskazówka zatrzymała się na poziomie 1023 pkt.
a.k.