Można załatwić pięć spraw w ZUS przez Internet
Z nowej usługi szybkiego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych skorzystają nie tylko płatnicy przesyłający dokumenty ubezpieczeniowe drogą elektroniczną, zatrudniający powyżej pięciu osób. Jest ona potencjalnie dostępna dla każdego płatnika pod warunkiem, że posiada on bezpieczny podpis elektroniczny. W ujęciu technicznym jest to po prostu matematyczny szyfr, który umożliwia wysyłanie do urzędów niektórych dokumentów, deklaracji podatkowych. Zawiera dane w formie elektronicznej, które wraz z innymi danymi są przyporządkowane do osoby składającej ten podpis i ją identyfikują.
Nowa usługa to Elektroniczny Urząd Podawczy, który ZUS uruchomił w ubiegły piątek. Dzięki Internetowi ubezpieczeni mogą elektronicznie wysłać jeden z pięciu udostępnionych wniosków, które do tej pory trzeba było dostarczyć do jednostki ZUS osobiście lub pocztą. Aby ich wysłanie było możliwe, zainteresowany musi kupić podpis elektroniczny wystawiony przez jedno z polskich centrów certyfikacji: PCC CERTUM - Unizeto Technologies, PCCE Sigillum -PWPW, SZAFIR - Krajowa Izba...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta