Na banknoty w reklamie musi się zgodzić bank
Jeden z naszych czytelników Jerzy Byra z Warszawy prowadzi firmę i chciał w reklamie wykorzystać wizerunek banknotu. Przedsiębiorca ten nie jest wyjątkiem, bo coraz więcej firm w swoich reklamach wykorzystuje wizerunki pieniędzy. – Byłem zdziwiony mnożącymi się trudnościami – mówi Byra. Specjalistyczny punkt odmówił mu np. wskanowania banknotu. Okazało się, że na komercyjne wykorzystanie banknotów m.in. z Bolesławem Chrobrym lub Kazimierzem Wielkim potrzebna jest zgoda NBP.
Lepiej wiernie nie kopiować
Wizerunki te są bowiem określane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta