Kurs spada po informacjach o gorszej sprzedaży
Zysk netto zmalał o 13,9 proc., do 4,03 mld koron (437,33 mln euro), a obroty wzrosły o 5 proc., do 71,5 mld koron (7,75 mld euro). Obroty w Ameryce Płn., drugim rynku Volvo, zmalały jednak o 36 proc., do 12,3 mld koron, a wartość zamówień o 20 proc. W Europie Zachodniej obroty wzrosły o 3 proc., do 31,61 mld koron, we Wschodniej o 60 proc., do 7,1 mld koron. Ameryka będzie trudnym rynkiem z powodu słabego dolara i surowszych norm emisji spalin. W tym roku sprzedaż Volvo zmaleje o 40 proc., do 200 - 220 tys. pojazdów. Szwedzi podtrzymali plan sprzedaży 330 tys. sztuk w Europie.
afp, dpa, reuters, p.r.