Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Eksport w ocenie przedsiębiorstw

22 stycznia 1996 | Ekonomia | MJ

Z badań Instytutu Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego

Eksport w ocenie przedsiębiorstw

Najsilniejszą orientację eksportową (ponad połowa sprzedaży za granicę) mają firmy produkujące odzież, drewno oraz meble, natomiast najniższą -- producenci żywności, chemikaliów i pojazdów mechanicznych. Co czwarty eksporter handluje na 6-10 rynkach zagranicznych. Jednak stały wzrost udziału w rynku planuje mniej niż połowa eksporterów. Dla większości z nich głównym sposobem rywalizacji na rynkach zagranicznych jest konkurencja cenowa.

Co trzeci eksporter nie podjął w ciągu ostatnich 3 lat żadnych inwestycji proeksportowych z powodu braku źródeł finansowania. Zdaniem prawie

2/ 3 ankietowanych największy wpływ na ich eksport ma koniunktura na rynkach zagranicznych. Jednocześnie połowa eksporterów wiąże swój sukces z prowadzeniem skutecznej polityki proeksportowej przez państwo.

Tak można uogólnić wyniki badania ankietowego skierowanego do 600 producentów-eksporterów przez Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego w listopadzie ub. r. Odpowiedzi udzieliło 466 respondentów, których eksport wynosił szacunkowo ok. 15 proc. eksportu Polski w 1994 r. , 57 proc. badanej zbiorowości stanowiły firmy z sektora publicznego, a 42 proc. -- firmy prywatne. Te ostatnie sprzedają za granicę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 653

Spis treści
Zamów abonament