Sondaż konsumencki Demoskopu dla "Rzeczpospolitej"
Sondaż konsumencki Demoskopu dla "Rzeczpospolitej"
Tegoroczny karnawał, na przekór mrozom i politykom zdecydownaie służy konsumentom. Od grudnia 1995 do stycznia 1996 roku wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 7 punktów, z poziomu 105 do poziomu 112 punktów. Wpływ na tak znaczną, a zarazem dość nieoczekiwaną poprawę poziomu optymizmu konsumentów miał przede wszystkim znaczny wzrost wskaźnika klimatu gospodarczego. Spośród wszystkich składowych wskaźnika optymizmu najmniej wzrosła skłonność do zakupów. Wskaźnik ten podniósł się o 5 punktów, z poziomu 102 do poziomu 107 punktów. Poprawiły się oceny sytacji bieżącej (wskaźnik ocen bieżących po wzroście o 7 punktów osiągnął poziom 102 punktów) , wzrosła również nadzieja na pozytywny rozwój sytuacji w przyszłości (wskaźnik przewidywań wzrósł z poziomu 114 do poziomu 121 punktów) .
Trwała dominacja optymistów
Od ponad pół roku niemal nieprzerwanie trwa wzrostowy trend w notowaniach wskaźnika optymizmu. Konsumenci prezentujący pozytywne nastroje zdominowali prawie wszystkie grupy społeczne. Wyniki, jakie otrzymał Demoskop w ostatnim sondażu konsumenckim, wskazują, że jedyną grupą społeczną, w której dominują pesymiści, są osoby bezrobotne (wskaźnik optymizmu konsumentów wynosi w tej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta