Samotność Azjaty
Pierwsza polska retrospektywa Tsai Ming-lianga
Jest nieznany szerokiej publiczności, choć jego nazwisko pojawia się w rankingach najlepszych reżyserów świata sporządzanych przez krytyków. W Wenecji zdobył Złotego Lwa za „Vive l’amour” (1994), w Berlinie – dwa Srebrne Niedźwiedzie: za „Rzekę” (1997) i „Kapryśną chmurę” (2005).
Moda na kino Tsaia wpisuje się w snobizm na Azjatów, jaki trwa w festiwalowym świecie od lat. Ale sztuka filmowa nie może funkcjonować bez zwykłych widzów. Niektórzy artyści, jak Wong Kar-wai czy twórca „Żegnaj, moja konkubino” Zhang Yimou, próbują więc wyjść z obiegu festiwalowego i przebić się do publiczności kinowej. Dla Tsai Ming-lianga krokiem na tej drodze będzie pewnie nowy film „Twarz”,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta