Na hasło Częstochowy powiem tylko: o Matko Boska
Wiesław Gałązka, ekspert ds. wizerunku, wykładowca z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
RZ: Jak pan ocenia slogany polskich miast i regionów?
Wiesław Gałązka: Są w większości banalne, nie niosą żadnych treści, a czasem wprowadzają w błąd. Tymczasem hasło promocyjne to kwintesencja oferty, ujmująca ją w sposób lapidarny, ale przekonujący i wywołujący pozytywne emocje.
Które z haseł są właśnie takie?
„Mazury – cud natury” jest świetne. Ten region, kojarzący się z biedą, do perfekcji wykorzystuje ów stereotyp: eksponuje brak przemysłu, naturę i oferuje jej najwyższy standard, z jakim kojarzy się cud. Robi to na dodatek w formie rymowanki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta