Futbol to źle zarządzana żyła złota
Przychody piłkarskich klubów sięgnęły w 2008 r. 303 mln zł. To 30 proc. więcej niż w 2007 r. – wynika z raportu firmy Ernst & Young
Firma Ernst & Young w raporcie „Ekstraklasa piłkarskiego biznesu” oceniła finanse, siłę medialną i efektywność polskich klubów. Miejsca medalowe w rankingu zajęły kolejno: Lech Poznań z ogólną punktacją 17,33, Wisła Kraków – 17 punktów i Legia Warszawa – 15. Autorzy opracowania uważają, że dane o ich zarobkach potwierdzają tezę o piłkarskim biznesie.
– Profesjonalna piłka nożna to gałąź biznesu, której dynamika rozwoju wyprzedza większość branż, a jej potencjał rozwoju jest spory – czytamy w podsumowaniu raportu.
Największą część przychodów stanowią wpływy z tytułu sponsoringu i reklamy 44 proc. oraz z tytułu transmisji 26 proc. Na sprzedaży biletów kluby zarobiły niespełna 45 mln zł, czyli 15 proc. ogólnych wpływów. Zmniejszyły się za to w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta