Opatentowany pomysł przynosi zyski
Firma powinna chronić swoje oryginalne koncepcje, know-how czy znaki towarowe. Przedsiębiorcy zbyt rzadko o to dbają. A przecież są to składniki majątku, które można wycenić i sprzedać
Brak wiedzy na temat możliwości chronienia własności intelektualnej jest wśród przedsiębiorców powszechny i wiąże się z rozmaitymi niepożądanymi skutkami.
Firmy, które nie chronią tego rodzaju własności, nie mogą np. czerpać korzyści z licencji, ścigać konkurentów kopiujących pomysły ani też walczyć z nielegalnymi podróbkami produktów. Straty finansowe mogą więc być duże.
Należy jednak unikać działań przesadnych, wynikających ze zbytniej ostrożności.
– Efektywnie chronić trzeba tylko to, co naprawdę najważniejsze, a nie wszystko, co możliwe, tak na wszelki wypadek. Z praw własności można zrobić odrębne źródło dochodów, a także, co nie jest bez znaczenia, utrudnić życie konkurencji – podkreśla Dorota Rzążewska, europejski rzecznik patentowy, partner zarządzający Kancelarii JWP.
Chroniąc własność intelektualną czy też przemysłową (a więc np. nowatorski sposób wytwarzania towarów), przedsiębiorcy nie tylko bronią się przed podróbkami, ale też podnoszą wartość własnej firmy i jej produktów.
– Rzecznicy patentowi chcą przekonać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)