Naruszenia prawa w sieciowych wyszukiwarkach
Czy umożliwienie przez Google'a rezerwacji słów kluczy będących znakami towarowymi narusza prawa do znaku towarowego – sprawdza adwokat z kancelarii White & Case
Za sprawą sądu w Paryżu oraz opinii adwokata generalnego przy Europejskim Trybunale Sprawiedliwości (ETS) powrócił temat naruszeń znaków towarowych przez wyszukiwarki internetowe oraz przez klientów wyszukiwarek, którzy za określoną cenę rezerwują u nich słowa klucze (Adwords) będące znakami towarowymi należącymi do innych podmiotów.
Wyszukiwarka internetowa oferuje klientom możliwość zarezerwowania słów kluczy. Osoba trzecia – użytkownik – wpisuje nazwę poszukiwanego towaru lub usługi w pole w wyszukiwarce. Jeżeli wpisana przez niego nazwa jest słowem kluczem zarezerwowanym przez klienta wyszukiwarki, to pojawia się ona na liście wyników wyszukiwania w tzw. linkach sponsorowanych (na początku listy na innym tle albo po prawej stronie ekranu) prowadzących do stron klienta. Zysk wyszukiwarki bierze się stąd, że dostaje ona z góry określone wynagrodzenie za każde kliknięcie na link sponsorowany.
Bezprawne użycie?
Słowa klucze nierzadko też rezerwowane są przez platformy prowadzące aukcje internetowe w celu reklamy informującej, że za ich pomocą można nabyć określony towar od sprzedawców działających na tychże platformach. Zdarza się, że sprzedawcy internetowych domów aukcyjnych oferują towary podrobione.
Taki mniej więcej musiał być stan faktyczny w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)