Firmom nie brak pomysłów, ale ambicji
Jeśli firma wie, co robi konkurencja, łatwiej jest jej uzyskać przewagę – mówi Rafał Bator z Enterprise Investors
Kiedy ocenia pan potencjał firmy, na co zwraca pan szczególną uwagę?
Rafał Bator: – Staram się ocenić, czy firma ma potencjał generowania lepszych wyników finansowych niż konkurencja. Składają się na niego przede wszystkim produkt oraz zrozumienie swojej pozycji na rynku. W produkcie liczy się pomysł na niego, świadomość potrzeb klientów, wiedza na temat tego, co robi konkurencja i czynników, które naszą firmę od niej odróżniają. Zrozumienie rynku to z kolei dokładna świadomość, na jakim etapie rozwoju jest produkt, jakie są jego wady i zalety, jaka jest jego pozycja. Jeśli firma, z którą rozmawiam, nie potrafi jasno określić tych kwestii, jest to dla mnie sygnał ostrzegawczy.
Nie kupujemy argumentu, że produkt ma podobne funkcje jak konkurencji,ale jest szybszyczy wygodniejszy
Wiele firm jednak do perfekcji opanowało marketingowy przekaz. Jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
