Od czego rozpocząć skuteczny podbój zagranicznych rynków
Interesy w kraju dla ambitnego przedsiębiorcy to za mało. Firma, która planuje rozwój działalności eksportowej, powinna najpierw zbadać sytuację w kraju docelowym i opracować plan działania. Można na to zdobyć dotacje
Polska z prawie 40-milionowym rynkiem jest atrakcyjnym miejscem do prowadzenia działalności gospodarczej. Jednak nawet tu możliwości rozwoju zostają kiedyś zahamowane i coraz trudniej pozyskiwać kolejnych kontrahentów.
Dlatego firma myśląca o dynamicznym rozwoju powinna w swojej strategii uwzględnić wejście na obce rynki. Oczywiście nie da się ukryć, że prowadzenie działalności eksportowej jest trudniejsze i bardziej ryzykowne niż funkcjonowanie wyłącznie na lokalnym podwórku.
Skoro jednak innym się udaje, to dlaczego nie podjąć takiego wyzwania.
Zbadaj kraj...
Od czego powinien zacząć przedsiębiorca, który dopiero rozpoczyna działalność eksportową?
Przede wszystkim trzeba poznać rynek, na którym chcemy zaistnieć. Badanie należy rozpocząć od zebrania podstawowych informacji, a później starać się je pogłębiać.
O obcym rynku musimy wiedzieć jak najwięcej, zaczynając od danych na temat powierzchni i liczby ludności. Ta ostatnia informuje nas o jego potencjale. W zależności od tego, jaki produkt oferujemy (do kogo jest kierowany), warto się postarać o zdobycie statystyk, jaki procent w grupie mieszkańców stanowią np. osoby w wieku 20 – 30 lat lub w wieku powyżej 65 lat, jeżeli nasz produkt jest adresowany odpowiednio do ludzi młodych, w średnim wieku bądź starszych.
Sama liczba mieszkańców to potencjał rynku, ale o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta