Największe stacje tracą widownię
Spadki wpływów z głównych kanałów grupy telewizyjne będą rekompensować przychodami od operatorów płatnej telewizji
Łączny udział czterech największych kanałów telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN) w ogólnopolskim rynku oglądalności skurczył się w 2009 r. do 67,01 proc. (rok wcześniej wynosił jeszcze 71,61 proc.) – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
Odpływ widzów od stacji z ogólną, przekrojową ofertą programową do coraz liczniejszych kanałów tematycznych będzie widoczny także w kolejnych latach.
– W poprzednich dwóch – trzech latach łączna oglądalność czterech największych kanałów spadała średnio o 4 pkt proc. rocznie. To się w kolejnych latach nie zmieni – mówi Waldemar Stachowiak, analityk z Ipopema Securities. Jego zdaniem takie prognozy potwierdzają trendy na rynkach zachodnich. – W Polsce cztery największe stacje wciąż mają ponad dwie trzecie rynku. W Wielkiej Brytanii w 2007 r....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta