Zadbaj o to, aby klient miał pełną wiedzę o sprzedawanym produkcie
To na przedsiębiorcy jako profesjonaliście ciąży obowiązek przekazania wszystkich niezbędnych informacji o oferowanych towarach. Co więcej, musi udowodnić, że rzeczywiście to zrobił
Z ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (DzU z 2007 r. nr 171, poz. 1206) wynika dla przedsiębiorców obowiązek informacyjny wobec klientów (konsumentów). Chociaż część z nich, kupując dany produkt lub zamawiając usługę, ma pełną wiedzę na ten temat, to przedsiębiorca nie może zakładać, że tak jest w każdym przypadku.
Dla własnego bezpieczeństwa powinien raczej założyć, że osoba przystępująca do transakcji takich informacji nie ma. Istotne jest bowiem, że w razie sporu (np. przed sądem powszechnym) to przedsiębiorca będzie musiał udowodnić, że stosowana przez niego praktyka nie wprowadza w błąd.
Innymi słowy musi udowodnić, że konsument został prawidłowo poinformowany o produkcie i jego właściwościach. Udzielając informacji o produkcie lub usłudze, nie wolno konsumenta wprowadzać w błąd. Z oczywistych względów będzie to uznane za czyn nieuczciwej konkurencji. Jednak warto mieć świadomość, że wprowadzanie w błąd może polegać zarówno na działaniu, jak i zaniechaniu.
Działanie...
Zgodnie z art. 5 ustawy wprowadzającym w błąd działaniem może być m.in.
- rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji,
- rozpowszechnianie prawdziwych informacji, ale w sposób mogący wprowadzać w błąd,
- działanie związane z wprowadzeniem produktu na rynek, które może wprowadzać w błąd w zakresie produktów lub ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta