O czasie spędzonym za kółkiem decyduje licencja
Kierowcy zatrudnieni w firmach z licencją na transport drogowy w równoważnym czasie mogą pracować maksymalnie do dziesięciu, a nie 12 godzin na dobę
Tak uważa Departament Prawny Głównego Inspektoratu Pracy w stanowisku nadesłanym 27 stycznia 2009 r. do DOBREJ FIRMY (GPP-417-4560-7/09/PE/RP). Według niego decyduje rodzaj transportu prowadzonego przez przewoźnika, a nie np. konkretny przewóz wykonywany przez kierowcę w danym dniu.
Różni przewoźnicy
Przepisy różnicują długość pracy szoferów zatrudnionych w systemie równoważnym w przewozach drogowych i wykonujących przewozy na potrzeby własne. Pisaliśmy o tym w DOBREJ FIRMIE 21 listopada 2008 r.
Zgodnie z ustawą z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (DzU nr 92, poz. 879) w transporcie drogowym szoferowi nie można zaplanować pracy powyżej dziesięciu godzin w ciągu doby, a w pozostałych przewozach tylko do 12 godzin. Maksymalnie 12 godzin ma też kierowca, gdy pracuje w firmie, dla której transport jest ubocznym zajęciem wykonywanym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta