Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nieodpłatne wydanie towarów w celach marketingowych

04 października 2010 | Dobra firma | Rafał Kelm

Nieodpłatne przekazania towarów służące budowaniu wizerunku firmy i celom marketingowym są nieopodatkowane. Przedsiębiorca przekazujący towary może odliczyć VATnaliczony przy ich zakupie

Tak orzekł WSA w Warszawie 8 września 2010 r. (III SA/Wa 1486/10).

Spółka jest dystrybutorem piwa i wina. W ramach działalności marketingowej i reklamowej nieodpłatnie wydaje różnego rodzaju towary, oznaczone zwykle jej logo lub logo dystrybuowanych przez nią produktów i będące, co do zasady, nośnikiem treści reklamowych. Te wydania towarów podzielić można na kilka grup, m.in. są to materiały i prezenty reklamowe przekazywane nieodpłatnie kontrahentom, materiały przekazywane dystrybutorom do dalszego przekazania.

We wniosku o interpretację przepisów podatkowych spółka pytała: czy jest uprawniona do odliczenia VAT naliczonego przy zakupie przekazywanych towarów, czy przekazanie to podlega VAT i musi być...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8743

Spis treści
Zamów abonament