Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzeba pisać jak dawniej

25 lipca 1996 | Kultura | KM

Reedycje oficyny Gutenberg-Print

Trzeba pisać jak dawniej

Trzy lata temu powstała oficyna Gutenberg-Print. Przejęła ona, w zgodzie z prawem, logo wydawnictwa Gutenberg, założonego w 1927 r. w Warszawie. Ta przedwojenna firma, przeniesiona następnie do Krakowa, wsławiła się edycją 22-tomowej "Wielkiej Ilustrowanej Encyklopedii Powszechnej". Obecnie reprint tego dzieła konkuruje pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy z "Wielką Encyklopedią Powszechną PWN".

Rynkowy sukces Encyklopedii Gutenberga jest w dużej mierze wynikiem sprawnej akcji promocyjno-reklamowej, ale przede wszystkim -- niskiej ceny tego reprintu. Dość powiedzieć, że na aukcjach encyklopedia osiągała dziesięciokrotnie wyższą cenę niż ta, jaką dziś płacą nabywcy reprintu.

Gutenberg-Print, poza encyklopedią, wydaje inne książki, wyraźnie specjalizując się w reprintach, zaniedbanych od czasu, gdy zajmował się nimi nieżyjący dyrektor Wydawnictw Artystycznych i Filmowych, Jerzy Wittlin, który mógł zrealizować świetne pomysły edytorskie byłego prezesa Czytelnika, dr. Ludwika Kasińskiego. To w WAiF-ie bestsellerem stała się "Historia literatury żydowskiej" Bałłabana.

Lepiej od Trzaski

Edycja "Wielkiej Ilustrowanej Encyklopedii Powszechnej" Gutenberga miała miejsce w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 814

Spis treści
Zamów abonament