Trzeba pisać jak dawniej
Reedycje oficyny Gutenberg-Print
Trzeba pisać jak dawniej
Trzy lata temu powstała oficyna Gutenberg-Print. Przejęła ona, w zgodzie z prawem, logo wydawnictwa Gutenberg, założonego w 1927 r. w Warszawie. Ta przedwojenna firma, przeniesiona następnie do Krakowa, wsławiła się edycją 22-tomowej "Wielkiej Ilustrowanej Encyklopedii Powszechnej". Obecnie reprint tego dzieła konkuruje pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy z "Wielką Encyklopedią Powszechną PWN".
Rynkowy sukces Encyklopedii Gutenberga jest w dużej mierze wynikiem sprawnej akcji promocyjno-reklamowej, ale przede wszystkim -- niskiej ceny tego reprintu. Dość powiedzieć, że na aukcjach encyklopedia osiągała dziesięciokrotnie wyższą cenę niż ta, jaką dziś płacą nabywcy reprintu.
Gutenberg-Print, poza encyklopedią, wydaje inne książki, wyraźnie specjalizując się w reprintach, zaniedbanych od czasu, gdy zajmował się nimi nieżyjący dyrektor Wydawnictw Artystycznych i Filmowych, Jerzy Wittlin, który mógł zrealizować świetne pomysły edytorskie byłego prezesa Czytelnika, dr. Ludwika Kasińskiego. To w WAiF-ie bestsellerem stała się "Historia literatury żydowskiej" Bałłabana.
Lepiej od Trzaski
Edycja "Wielkiej Ilustrowanej Encyklopedii Powszechnej" Gutenberga miała miejsce w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta