Markety szturmują rynek paliw
Firmy handlowe umacniają się na rynku sprzedaży paliw. Intermarche jako pierwsze chce otwierać stacje nie tylko przy sklepach, ale i w centrach miast – dowiedziała się „Rz”. Klientów napędzają stacjom także bardzo szybko rosnące ceny paliwa. Do wejścia w ten segment rynku przymierzają się również dyskonty Lidl i Aldi
Stacje paliw otwierane przez sieci handlowe mają prosty sposób na przyciągnięcie klienta – ceny niższe nawet o kilka procent niż u innych operatorów. To gwarantuje klientów. Dla sieci to tylko jedna z usług dodatkowych, które mają przyciągnąć do sklepu klientów, dlatego nie muszą na nich zarabiać. Firmy paliwowe szacują, że jedna stacja przy hipermarkecie sprzedaje rocznie 5 – 8 mln litrów paliwa rocznie, podczas gdy średnio w kraju na stację przypada 2 mln litrów.
Jednak firmy handlowe chcą też zaistnieć ze stacjami paliw poza terenem parkingów przy sklepach. Przy supermarketach Intermarche działa już 29 stacji i w ciągu roku przybyło siedem nowych lokalizacji. W 2011 r. planowanych jest dziesięć kolejnych. – Nowe obiekty mogą się pojawić w pobliżu głównych ulic w obrębie miast, w których działają nasze sklepy, ale nie bezpośrednio przy nich – mówi „Rz” Aleksander Hołoga, odpowiedzialny za rozwój stacji benzynowych Intermarche. Sieć wraz z marketami budowlanymi Bricomarche należy do grupy Muszkieterowie.
Szykuje się zatem prawdziwa rewolucja na rynku,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta