Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto zyskał, kto stracił

23 lipca 2011 | Plus Minus | Michał Szułdrzyński

Szkoda tych pieniędzy, które wszyscy wyrzucą na billboardy i spoty – tak premier Donald Tusk skomentował w środę uchylenie przez Trybunał Konstytucyjny zakazu stosowania takich form kampanii wyborczej.

Jednak już dzień później odpowiedzialny za przygotowanie Platformy do wyborów Jacek Protasiewicz przyznał w Polsat News, że wyrok nie był dla PO wielkim zaskoczeniem. – Jesteśmy przygotowani – mówił. – Pracowaliśmy nad koncepcją takich filmów informacyjnych czy filmów wyborczych i one są już przygotowane.

Czyżby więc szkoda było pieniędzy podatników wydawanych na spoty PiS, PSL i SLD, a na filmiki przygotowane przez Platformę już nie?

PiS zaskarżył do Trybunału zakaz płatnych ogłoszeń wyborczych, argumentując, że jego wejście w życie ograniczałoby wolność słowa – a zatem wprowadzałoby nierówność poszczególnych partii w dostępie do uwagi wyborców. Sędziowie trybunalscy podzielili ten pogląd. I w obronie tejże wolności słowa uchylili stosowny przepis. Ale...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8986

Spis treści
Zamów abonament