Wielki świder dla metra
Na rondo Daszyńskiego dotarły wyczekiwane elementy 615-tonowej tarczy do drążenia tuneli drugiej linii metra. Kolejne będą przybywały w tempie dwóch, trzech ciężarówek na dobę. Pod koniec roku pierwszy „superkret” ma zacząć świdrowanie pod Prostą i Świętokrzyską
W piątek o świcie dwie ciężarówki z elementami tarczy TBM – po przebyciu 1,5 tys. km z niemieckiego Schwanau – wjechały na plac budowy metra przy rondzie Daszyńskiego.
Dostarczyły pierścień obudowy tarczy o średnicy 6,3 metra i podobny do wielkiego świdra przenośnik ślimakowy (do odbierania urobku z tarczy skrawającej). Do rozładunku robotnicy użyli potężnego dźwigu, który był w stanie unieść nawet 350 ton.
Tarczę obsłużą kibice
Idziemy przez tonący w błocie plac budowy od strony ul. Karolkowej. Na pracującej wiertnicy widać napisy: „Legia", „Juve" i „Barca". Bo na tej budowie większość robotników to Polacy, część inżynierów to Włosi, a jeden podwykonawca ściągnął...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta